SLOW ROAD

Innowacyjny projekt wdrażania filozofii WiseBrand / Open Eyes Economy w praktyce: 
MAZDA jako marka motoryzacyjna, współtworząca społeczność Slow Life w Polsce. 


WiseBrand to marka świadomie generująca swoją kulturę, najlepiej – współwytwarzająca ją razem ze swoimi użytkownikami.  

ZADANIE

Kreacja i realizacja niestandardowego projektu społecznego z udziałem marki komercyjnej.  
Marka MAZDA kojarzyć ma się z wolnością, myśleniem nieszablonowym, łamaniem schematów, 
pięknem i estetyką na najwyższym poziomie. Markę Mazda budują wspólnie jej użytkownicy. 

Zauważyliśmy, że istnieją ważne dla nich wartości. 
Postanowiliśmy wpisać się w ich świat, świadomie generując kulturę marki na odpowiednim polu zainteresowań ludzi, którzy lubią Mazdę. Ci ludzie lubią również „slow life”. 

 

REALIZACJA

Slow Life to ciekawy trend społeczny, który ludziom, na co dzień ciężko pracującym i przeżywającym wielkomiejskie stresy, daje szansę na złapanie życiowej równowagi.  Wielu użytkowników Mazdy identyfikuje się z tym zjawiskiem.
Postanowiliśmy uczciwie wypracować marce prawdziwy autorytet, gdyż w tej dziedzinie zdobycie zaufania możliwe 
jest wyłącznie w oparciu o nieudawane, wiarygodne zaangażowanie. 


Postawiliśmy na Slow Driving, świadome, niespieszne podróżowanie dla przyjemności, w poszukiwaniu ciszy, spokoju, natury i refleksji. 
Tak powstał projekt SLOW ROAD, który śmiało możemy nazwać projektem społecznościowym, a nawet społecznym. 
Zauważyliśmy, że w opozycji do sieciowych hoteli i fast food’ów, w przestrzeni publicznej istnieje wiele miejsc z założenia alternatywnych. Są one charakterystyczne, niepowtarzalne, oryginalne, choć łączą je te same wartości – podobna estetyka, szacunek dla przyrody, atmosfera i filozofia SLOW. 


Postanowiliśmy połączyć te miejsca w jedną, nieformalną sieć, której powstanie oznacza ni mniej - ni więcej – stworzenie realnej alternatywy dla popularnej formy spędzania czasu wolnego, którą nazywamy w Polsce „plażingiem, grillingiem, szpilkami na Giewoncie” etc. 

Slow Road  to przemyślana, opozycyjna w stosunku to tłumów, tłoku i hałasu metoda na weekend, urlop, wakacje w stylu Slow. 

Z perspektywy Ludzi (kierowców, turystów, właścicieli Mazd i innych pojazdów) – budujemy niepowtarzalną, wyjątkowo klimatyczną, opartą na szacunku dla odmienności, bazę oryginalnych miejsc (noclegowych, kulinarnych i atrakcji czasu wolnego). Każde miejsce odwiedzamy osobiście, tworząc jego własne, autorskie opracowanie fotograficzne, filmowe i redakcyjne. W efekcie końcowym powstaje mapa z gotowymi, kompletnymi trasami, umożliwiającymi łatwe zaplanowanie własnego wyjazdu Slow. Wartościowe miejsca, wartościowi ludzie i wartościowe pomysły na czas wolny. Ambitne miejsca dla ambitnych ludzi. Taką właśnie społeczność budujemy. 


Z perspektywy Gospodarzy (agroturystyk wysokiej jakości, dobrych restauracji, ośrodków kultury, ambitnych atrakcji czasu wolnego) SLOW ROAD jest sojusznikiem, który promuje te miejsca, wyróżnia wszystko to, co jest synonimem dobrej jakości w ujęciu SLOW, pomaga utrzymać wartościowe inicjatywy dzięki skierowaniu do nich odpowiedniej grupy odbiorców. Odpowiedniej w sensie zainteresowań, ale również ilości i pory roku, w jakiej przyjadą. Nie jest łatwo wyżyć z ambitnej turystyki daleko od szosy… Taką właśnie, nową formę spędzania czasu wolnego staramy się współtworzyć i wspierać. 


Z perspektywy strategicznej, czyli rozwoju regionalnego – uważamy naszych Gospodarzy za wzory godne naśladowania, ich inicjatywy za Dobre Praktyki, a cały Slow Road za idealny program wspierania rozwoju regionów wiejskich. Jest to niesłychanie trudny proces, a charakter Slow Road powoduje, że turyści trafiają tam, gdzie są najbardziej potrzebni. Wartości SLOW w naturalny sposób animują rozwój regionalny – oparte są bowiem na szacunku dla tradycji, lokalnych produktach spożywczych, kulturze etc. Na tym polu współpracujemy z Urzędami Marszałkowskimi, Polską Organizacją Turystyczną, Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi. 


Slow Road to praca mobilnych zespołów, które odwiedzają wybrane miejsca, tworząc filmową i fotograficzną relację. Na tej podstawie opiera się praca Jury, które udziela rekomendacji najlepszym inicjatywom (obiektom). Następnie zespół redakcyjny opracowuje materiał docelowy – opisy i relacje opowiadające o rekomendowanych hotelikach, knajpkach, warsztatach artystycznych. Efektem końcowym są strona www.slowroad.pl oraz emanacje projektu w mediach zarówno społecznościowych (Facebook, Instagram) jak i tych klasycznych. Po skompletowaniu archipelagu miejsc SLOW z całej Polski ukaże się Slow Road Book, umożliwiający poruszanie się po wszystkich szesnastu województwach. 
Zapraszamy na Slow Road. To nie marketing. To pomysł na życie. 


Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki.

zamknij →